20 Mart 2014 Perşembe

Nafaka; bilmem kaçıncı bölüm

Bu konuyu yazmıştım ama bu konu etrafında tartışmalar bir müddet sonra sıkça yaşanacaktır.
Çok can sıkıcı olacaktır.

Dilerim sağlığın yerinde olsun, çalışabil , maddi durumun iyi olsun, asla ve kata mecbur olma nafakaya.
 
Nafaka veren bir müddet sonra vermek istemeyecek çünkü. Nafaka çocuk için değil eski karısı için  gibi gelir. Senin kışın LCWaikikiden kendine aldığın paltoyu farkeden ex bu paltoyu vakko'dan ve nafakadan almışcasına kıskanır ve sinirlenebilir. (60 TL'dir ederi)


İştirak nafakasının , çocuğun ihtiyaçlarının yarısını karşılamak için verildiğini , aslında verdiği nafakanın  çocuğun tüm ihtiyaçlarını karşıladığını, kendi yaptığı hesaplarla kanıtlamaya çalışan ex
geri kalan parayla gül gibi geçindiğini anlatır sana! 

Ex aslında bunu ilk önce içine atar, söylemez. Sonra nafaka konusunda  kavga çıkaran taraf olmaktan sıkılmıştır ki başka bir mevzu bulur kavga için. O  konuyu getirir bu paltoya bağlar. Omuzunda duran şeytan , çıkar o paltoyu, benzin dök , yak, ortasına da ex i at  der. Yapma.


Çocuk hastalandığında, ex'in çocuğu alma günü geldiğinde, almasa daha iyi olabileceğini söylersin, hasta olduğunu vs. Bunu anlayabilir ama hastalandığı için götürdüğün özel hastanedeki doktora neden bu kadar para verdiğini sorar nasıl olsa hep aynı ilaçları veriyordur doktor, zaten o doktoru hiç sevmemiştir, hiç bir zaman iyi muayene etmemiştir.

Bekar anne , ileride nafaka ile ilgili yeni bir dava açılacağından eminsen çocuğuna yaptığın tüm masraflar ile ilgili resmi bir dosya tut, faturalar,okul giderleri , kıyafet-okul giderleri,  nafakadan nekadar arttı, artmadı vs.

Sonra bir gün arar der ki , nafaka çok geliyor bana şu kadar azaltacağım , bir ihtiyacı olursa konuşuruz. Gerekirse çocuğu için para harcayacağını söyler.

Gerekmeyecek inşallah.

Çalış. Çalış . Çalış bekar anne. Çocuk sadece senindir aslında.

17 yorum:

  1. Bunca şeytanlığı düşünebilen beyin,çocuğuma annelik yapıyor cebinde parası kalmazsa oğlum şunu istediğinde alamaz ve üzülürse bizim ayrılığımızın faturasını çocuğumuz çeker. bunun sebebi benim,uçkuruma sahip çıkamadım "Onların hiçbir eksiği olmamalı" diye düşünemez.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O kadarını düşünecek beyin olsaydı ya aldatmazdı, ya da resimleri bilgisayarinda bırakmazdı.

      Sil
  2. Söke söke de alırsın ayrıca. kuruşu kuruşuna vermek zorunda. Ben nafakayı ödemedi diye bir ay cezaevinde kalan biliyorum. Boru değil öyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Alınır tabi. ama çocuk benim çocuğum onun değil bence.. Cezaeviyle vs. uğraşmayacağım. Oğlum babasını özler.

      Sil
    2. Elbetse yatsın cezaevinde görsün gününü kafasında değilim.Sadece ödemediği halde olabilecekleri kendisine söyleyecek bir avukatı elbette vardır. çok kolay değil siz de danışmışsınızdır mutlaka. Üstelik ben harcadım deyip harcadığını belgelese bile o nafakadan sayılmıyor çünkü abimde dangalaklığından yuvasını yıktı ve ailecek yaşadık bunları. Çocuğun velayetini anneye verdiği için o paranın tasarrufunu da anneye bırakıyor.

      Sil
    3. evet paranın tasarrufu annede. Ama bunu anlaması biraz uzun sürüyor sanırım.

      Sil
  3. ah ya keşke ona hiç ihtiyacın olmasa.

    (sonbahar en sevdiğim mevsim. hep mavi jeans ve konvers giyiyom)

    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ihtiyacım yok deep!!!!! yanlış anlaşılmasın aman..
      Ben oğluma her şekilde bakarım. Kendi kendine kavga ediyor..

      Sil
  4. ekonomik ihtiyacın yok mu. o zaman kes onunla iletişimini. karşı karşıya gelme. ilerde çocuğun biraz büyüyünce o da biraz akıllanmış olur. almaya geliyorsa bir formul bul. onunla konuşma yüzyüze gelme. sil gitsin yaa .:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "tamam verme" dememi istiyor. Demiyorum. Vermez ise ona yaptırımda bulunmayacağım. Ama korkusundan hem veriyor, hem de "tamam verme" demediğim için uyuz oluyor. Çocuk babasını sık sık görüyor, görmek zorundayım...

      Sil
    2. :) para kısmını anladım. bi çeşit oyun olmuş :)

      anladım. belki çocuğunu almaya gelip giderken onu görmemenin bir yolu vardır. bulunur herhalde yaa :)

      Sil
    3. :) çocuk biraz daha büyüsün , az kaldı, git köşeyi dön baban ordadır derim.

      Sil
    4. :) o babayı bence mafyaya dövdürmeli :) ah bizim çocuk-erkeklerimiz yaaa :)))

      Sil
  5. ben iştirak nafakasını kendi ekonomik gücümle ilişkilendirmeksizin, tamamen babanın sorumluluğu olarak görüyorum. Yani çocuk sahibi olmak bir takım fedakarlıkları gerektiriyor. Bu tamamen baba çocuk ilişkisinin bir parçası. Ancak çocuk böyle bir nafakayı reddetme hakkına sahip, ki anne çocuğun ekonomik haklarını da gözetmek zorunda gibi geliyor bana. Bu yüzden 7 yıldır her ayın 25inde nafakayı gönderdin mi mesajını atıyorum ex.e :) Oda umutla bekliyor ve mesajı atmazsam göndermiyor :) Ve fekat bu tuhaf oyunun dışında aslında, nafakayı gününde göndermeyen ex husband zevkle icraya verilir, faiziyle alınır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Semiaa,
      Sen tamamen babanın sorumluluğu olarak görsen de iştirak nafakası tanımı şöyle;

      "Çocuğun velayeti kendisine verilen taraf, çocuğa bakmak, beslemek, temel ihtiyaçlarını karşılamak zorundadır. Çocuğun velayeti kendisine verilmeyen taraf da hakim tarafından belirlenecek oranda çocuğun bakım, eğitim giderlerine katılmak zorundadır. Hakim tarafından çocuğun bakım giderlerine katılmak amacıyla belirlenen nafakaya İştirak (Katılım) Nafakası denilir."

      Ben iştirak nafakasını reddetmiyorum. Ex de icra vs. korkusu yüzünden bu konuda beni ikna etmeye çalışıyor. İcraya bep sıcak bakmıyordum ama ikinci ev aldığını öğrenince....

      Zalimler için yaşasın cehennem diyorum ;)

      Sil
  6. Bu para sonuçta çocuğunuzun hakkı, sakın vazgeçmeyin. İhtiyacınız yoksa banlaya atın, çocuğunuzun adına hesap açıp. İlerde kullanabilirsiniz belli olmaz. Belki özel üniversiteye gitmek isteyecek belki yurtdışında okumak isteyecek? Hem nolursa olsun o onun babası, ilerde saygı duyması, babam da bana 5 kuruş katkı sağlamadı dememesi için o parayı almanız lazım. Nacizane fikrim.

    YanıtlaSil