4 Mart 2014 Salı

İlk Borç....

Tavşanlar gece etkinlik yapabilirmiş. Gözleri karanlığa ya da az ışıkta görmeye uyumluymuş.  Birden güçlü bir ışık kaynağı, göze tutulduğunda geçici körlük gibi durum ortaya çıkarmış ve hayvan kendini tehlikeye atmamak için (koşarken bir yere çarpmak ya da düşmek) hareket etmezmiş. 
İlk defa çok parasız kalıp , ilk defa borç istediğinde de böyle olacaksın.

Borç yiğitin kamçısıdır demişler. Buna güveneceksin önce. 

Eğri oturup doğru yazalım , çok para kazanmıyoruz, kazandığımızı kredi kartına veriyoruz.

Çok büyük ihtimalle cebinde 5 kuruş paran yoktur. Maaş gününü bekliyor olabilirsin. Boşanma kararını kafanda verdikten sonra işine çok daha sıkı bir şekilde sarılman gerekecektir. Ama başaramayabilirsin. Dünyan altüst olduğunda , min.9 saat geçirdiğin bir mekanda sanki herşey normalmiş , aklın işteymiş, sanki aklında sadece işten çıkıp alacağın sütü unutmama derdi varmış gibi yapmak zorunda kalabilirsin. Ve bu zorunluluk seni çok yoracaktır.Ve havlu atmak isteyebilirsin . 
Eğer havlu atarsan, alternatiflerini hazırlamak zorundasın . Mesela işten ayrılacaksan-4 ay sonra yeni bir iş bulma umuduyla- bankaya belli bir süre seni geçindirebilecek bir ihtiyaç kredisi için başvurabilirsin. Tabi korkacaksın bu başvuruda , ya iş bulamazsam zamanında vs. karın ağrılarıyla..
Sonra bankalar icat olunmadan evvel insanların yaptığı gibi borç isteyeceksin. 


Ama o da ne. Daha önce hiç borç istememisin ki. Kuyuğu dik tutarak nasıl yapacaksın. 
Telefon defterini gözden geçireceksin. Maddi sıkıntıda olmadığını tahmin ettiğin insanların ne kadar az olduğunu göreceksin.  Birini arayamaya karar vereceksin. Maddi kaygıları yok eminsin. Kalbin
gümgümgüm atıyor. Arıyorsun okul arkadaşını. 
Boşanma kararından bahsediyorsun, şirketten alacağını ay sonunda alabileceğini 30 gün sonra ödeyebileceğini söylüyorsun. 
Bir sessizlik oluyor. O zaman pişman oluyorsun  boşanma kararına bile.  Olma. 
Arkadaşın biraz sıkışık olduğunu , parayı verebileceğini, ama ay sonu ödemezsen zor durumda olacağını söyleyecektir. Para nın ne için lazım olduğunu soracaktır. Avukat için diyeceksin. 
Sessizlik olacaktır.
O an neden daha önce borç istemekten çekindiğini hatırlayacaksın. Reddedilmekten. 
Sonra arkadaşına teşekkür edeceksin. Şirketten alacağını öne çekmeye çalışacaksın.  Sonra bankaya gidip paşa paşa ihtiyaç kredini çekeceksin.
Bir daha aynı duruma düşmemek için daha çok çaba sarfedeceksin.   Düşmeyeceksin.         

7 yorum:

  1. haklısın çok. bak insanlardan istemektense bankadan almak daha iyi maalesef :)

    YanıtlaSil
  2. İstemek zor, verdiğin borcu geri istemek ve almak daha zor. Ben eskiden kronik b orç verici idim. Zamanala dost sayımda azalma oldu. Borçlarını geri ödememk için benimle görüşmeyi kestilerç. Mesela karısını doğuma giderken 850 lira benden borç alıp, ay sonunda ödeyeceğini söyleyip, (ben de bankadan maaşımı çekip verdim) aradan 8 yıl geçirip, arada o karrısına sıfır araba alıp, onun borçlarını ödemeyi bitirince de hala borcunu ödememeyn bir kişi var. Bazen de şu riski göz önüne alman gerekiyor, dostumu borç vererek mi kaybedeyim, borç vermeyerek mi?
    O nedenle bankadan borç almak hem borç alan açısından iyi hem borç veren.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle , banka borcu vermekte de geri almakta da çok net :)

      Sil
  3. Merhaba,
    Eğer borçlarını temizlemek için acil kredi ihtiyacınız veya işinizi geliştirmek için bir sermaye kredi gerekiyor mu?
    Eğer tarafından reddedilmiş
    Bankalar ve diğer mali kuruluşlar?
    Bir konsolidasyon kredi veya ipotek ihtiyacım var mı?
    hepimiz mali sorunlar geçmişte yapmak için buradayız olarak artık arayın. Biz bireylere dışarı fonları kredi
    mali yardım ihtiyacı olan kötü bir kredi veya para ihtiyacı var
    % 2 oranında iş yatırım, faturaları ödemek için. Ben güvenilir ve yararlanıcı yardımda ve size bir kredi sunmak için istekli olacağını sizi bilgilendirmek için bu orta kullanmak istiyorum. Yani e-posta yoluyla bugün bize: fnbloans1@gmail.com

    YanıtlaSil
  4. Merhaba

    Ben bu Tanıklık Paylaş söz. Ben Cape Town, Güney Afrika dan Vaneca duyuyorum. Şu anda new york'ta yaşayan üç çocuk şu anda dul ve i Mayıs 2015 yılında bir mali durum sıkışmış ve ben yeniden finanse ve benim faturaları ödemek gerekiyordu. Ben özel ve kurumsal ama asla başarı ile hem de çeşitli kredi firmaların kredi arayan çalıştı ve çoğu banka benim kredi uygulaması reddetti. Tanrı olurdu Ama ben şirket onaylamak hükümet CHIJO MALİ HİZMETLER gelen PASTOR Isreal denilen Tanrı bir adamla tanıştı. Kim bana 950,000USD bir kredi verdi ve bugün iş sahibi ve benim çocuklar şu anda iyi yapıyorsun duyuyorum. Sadece% 3 faiz oranı ve daha iyi ödeme planları ve zamanlama ile, teminat, hiçbir kredi kontrolü olmadan bir kredinin teminatı referansla herhangi bir firma / şirket başvurmanız gerekir, sen (chijo_financial_services@outlook.com) at CHIJO MALİ HİZMETLER irtibata geçebilirsiniz.

    E-posta:

    chijo_financial_services@outlook.com

    YanıtlaSil
  5. Merhaba,
    Bu Bayan Jane Alison, özel bir kredi borç veren herhangi bir mali yardıma ihtiyacı herkes için bir mali fırsat açmak vardır kamuoyunu bilgilendirmektir. Biz açık ve anlaşılır terimler ve durumu bir altında bireyler, firmalar ve şirketler için% 2 faiz oranıyla kredi veriyoruz. E-posta ile bugün bize ulaşın biz sizlere kredi şartlarını ve koşullarını verebilir böylece: (saintloanss@gmail.com)

    YanıtlaSil