28 Mart 2014 Cuma

Çocukla ilk yüzleşme

Sevgili bekar anne,

Hiçbir çocuk bir diğerine benzemiyor malum.
Boşanmayı öylece kabul edip, "aman ya nolcak" edasında olan çocuklar var. Uzun süre herşey normalmiş gibi davranıp, aniden dehşet tepkiler verenler, ilk gün itibarıyla şiddetli tepki verenler var.
Bu konu binbir çeşittir.

Bir örnek anlayatım

Anne ve babasının evinin ayrılmasından ilk 4 ay sonrasına kadar sorun yaşamamış ya da en azından dışarıya belli etmemiş bir çocuk var. Pedagog desteği aldım , aman pek iyi yaptım, ay ne akıllıyım , öngörülüyüm , bak hiç bir sorun yok, çok medeniyim de çocuğa yansıtmadım vs. diye böbürlenen bir de annesi.... Bu anne de sen ol mesela.

Babası çocuğu bir akşam sana getirdiği zaman , çocuk kendini ifade edebilir aniden.

Apartman kapısında yere yatacak, kollar ayaklar tepinecek, sen ve babası şok geçireceksin, çok korkacaksınız. Babası da sen de çocuğa sarılmak isteyecek, çocuk ikinizi de istemeyecek. Çocuk eski evine gitmek istediğini çığlık atarak , gırtlağıdaki, şakaklarındaki tüm damarlar morarıncaya kadar avaz avaz anlatacaktır. O sırada babası gidecektir, duruma daha fazla dayanamayacaktır, bayılacak gibi olacaktır. Ama Apartmandan çıkıp çöp kutusuna falan tekme atacaktır. Sen tepinen çocuğu eve çıkaracaksındır. Evin holünde çocuk bir daha tepinecektir.

"yıkıcam bu eviiiiiiiiiiiiiiiiiiiii......evsizzzz kaaaaaaaaaaaaaaaaaaaallllllllllllllllllllll"

Sen sakince ona sarılacaksın. Paltosunu çıkarmana izin vermeyecek.
O da sana sarılacak. Yanaklarındaki bütün gözyaşları senin yanaklarına akacak. İç çeke çeke ağlayacak.  Yavaş yavaş sakinleşecek.

Klasik lafları edeceksin.

"Baban seni seviyo, annen seni seviyo. Anne-baba anlaşamadı boşandı , ama seni hiç yalnız bırakmayacağız " ıvır kıvır....

Kendimi onun yerine koyacaksın o an...Yılgın bir kabullenme süreci daha yeni başlamış . Daha yeni farkediyordu boşanmanın ne demek olduğunu. Yenilmişti, eski eve bir daha asla gidemeyecekti, anne-babası aynı evde olmayacaktı. Çok üzgündü. Ama çok..
Birlikte uyumayı teklif ettiğinde "bana sarıl ama" diyecektir. Bütün gece birbirinize sarılarak uyuyacaksınız  , 48 kez çalan telefonunu açtıktan sonra.

Babası arıyordur, pek doğal ki çocuğunu merak ediyordur.
"bak gördün mü ? çocuk alışamadı işte" diyecektir. "Barışalım  , en azından aynı evde oturalım."

"Çocuğun bu hale gelme ihtimalini hiç mi düşünmemiştin aldatırken , boşanırken?"

"Manipüle ediliyordum...bıdıbıdıbıdbıdıdbıdıbıdı"

"İşte tam da bu yüzden, seni çocuğum için affetmeyeceğim."  diyeceksin. 
Affetmeyeceksin. 

7 yorum:

  1. Ağlayarak okudum. Sahip olamadıklarına, bir daha asla sahip olamayacaklarına ağlayan bir çocuğun vebalini ve çalınmış hayatının bedelini ödeyebilmek mümkün değil bence. Bu yazdıkların yüzünden düşünüp düşünüp sonra ölesiye nefret ettiğim bir abim ve ikinci eşi var. Eşini aldatıp (zaten sorunlu bir evlilikti bahanesiyle), aldattığı kadınla evlenip, çocuğunu bırakıp o kadınla yurt dışına gidip, iki çocuk daha sahibi olup ve para göndermeyi babalık yapmak zanneden.Biz sana bakamayız sen artık bize gelme diyen bir üvey anne de cabası. Kocaman bir adam oldu şimdi yeğenim. İlk evladım. Ama bu yazdıklarını okuyup ben bunun acısını duyarken , bu haksızlığa için dayanmazken bir baba nasıl bunların olmasına sebep olabilir mana veremiyorum.

    Bu arada


    "yıkıcam bu eviiiiiiiiiiiiiiiiiiiii......evsizzzz kaaaaaaaaaaaaaaaaaaaallllllllllllllllllllll" cümlesi annen istedi ayrılmamızı yönlendirmesi kokan bir cümle. Arkasını aramalısın bence.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım o yakışıklı hayatını doyasıya güzel yaşayacaktır. Bir daha büyük bir acı çekmeyecektir. Etrafında iyi arkadaş ordusu olacaktır, ona göre seçecektir.
      Bu postu şimdi yazdım ama 1,5-2 sene önceki durumdu . "Annen istedi ayrılmamızı" doğru tespit. Daha sonra üçümüzün olduğu bir ortamda ex i bu konuda konuşturdum. Çocuğa "biz ayrıldık" diyebildi nihayet.

      Sil
    2. Haklısın , başta onu güçsüz kılan şeyler şu an güçlü kılıyor. Geçen demiştim ya taş gibi delikanlı oldu,karakteri de taş gibi sağlam. Ama bunları yaşamasına ne gerek vardı?

      Sil
  2. Ne zor işler ya , sinirlerin cıa ajanı gibi olmuştur herhalde di mi :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sinirlerim önce laçka oldu bu dönemde sonra çelik gibi..

      Sil
  3. offfffffffffff :((((((((((
    zorrrr işte zor her şekli... Sabrına hayran kaldım ama....

    YanıtlaSil
  4. zor evet....sabır sorunla birlikte geliyor..

    YanıtlaSil