6 Mart 2014 Perşembe

Karışmayın anneler..

Aktiviteler yapıyorsun çocukla, sosyalleşiyorsunuz diğer çocuklarla ve elbette anneleriyle..
Bu ortamlarda, "tüm çocukların annesi hatta annelerin de annesi benim" edasında ortalıkta olan bir anne mutlaka ve mutlaka vardır .
Senin çocuğun anlamsız bir yerde anlamsız olan bir surat asma gerçekleştirebilir.  Sen çocuğun o sırada , neye kafayı taktığını tahmin ediyorsundur elbet. Ama karışmayı tercih etmeyebilirsin, kendisi halletsin, biraz uğraşsın , hemen yanında bitmeyeyim dersin. Ama malesef ki ve malesef, o "her çocuğun annesiyim" havasındaki kadın, olaya aniden müdahale olabilir.  Sen uygun bir dille kendi haline bırakmasını isteyebilirsin. O Kadın , o sırada sana duyarsız anne etiketiyle başlayan kırksekiz tane etiketi yapıştırmıştır bile.
Çocuklar kendi aralarında , düzenleriyle ,huylarıyla , takıntılarıyla, huzurlarıyla, kavgalarıyla, yaratıcılıklarıyla oynasınlar. Ama olmuyor. 8 çocuğu birer ay arayla doğurduğunu düşünen kadın müsade edemiyor. Çocuklar yarış yapmasınlar , çünkü kendi çocuğu birinci olamazsa üzülecek, üzülmesin diye hepsi birinci olsun istiyor. Dev anne sadece bir oyunun başlagıç ve ortasında karışmadı o da dev annenin çocuğunun  birinci olarak başladığı oyun.... Birinciliği kaptırana kadar çok iyi gidiyorlardı.
Çocukların güvenlikleri dışında asla çocuklara karışmıyorsundur. Ama diğer büyüklere bunları nasıl izah edeceğini de bilemiyorsundur.

3 yorum:

  1. Ben de sinir oluyorum böyle bilmiş annelere, bir güm hiç unutmuyorum kızlarımdan bir tanesi mağazaya girmrk istemedi bende ona girmrmiz gerektiğini söyledim tercih senin ya ağlamadan dolaşırsın ya da ağlayarak dedim, o da mağzanın girişinde tepinerek ağlamayı tercih etti :) bende bişey olmamış gibi içeri girdim, tabiki de gözüm onda ama çaktırmıyorum. Sonra çok bilmiş işgüzar bir kadın (muhtemelen anne) "ay yavrum seni niye ağlatıyorlar kalk sen kıyamam" dedi, benimki daha da kudurdu :) Gittim kadına "siz karışmayın benim çocuğum, benim tarzım" dedim, kadın afalladı, kem küm dedi, ama ağlıyor dedi, bende sizi ilgilendirmez dedim, kadın bana söylene söylene gitti :) Kızımda baktı ağlaması bir işe yaramıyor, benim dikkatimi çekmedi, kalktı geldi yanıma :)

    YanıtlaSil