10 Aralık 2013 Salı

AFFET-ME! ; Beylik Laflar - Ünlü Düşünürler - Özlü Sözler

Aslında pek hoşlanmadım "beylik" lafından şimdi yukarı yazınca...
Neyse..
Çocukken bir defterim vardı, böyle büyük düşünürlerin laflarını yazardım, çok özenirdim ama. Bunlar gazetelerin iç çsayfalarında minik bir köşesinde olurdu, hafta sonları didik didik onları arar , beğenirsem yazardım. Moliere'den çok var ;
-İnsanları aldatmak , güldürmekten çok daha kolaydır. 
Slogan da seviyordum galiba ki defterde "ormanı bekçi değil, sevgi korur" diye de yazmışım.  
Günümüzde twitter var malum , bir kaç ünlüyü takip ettiğinizde mutlaka bu lafları paylaşırlar. Duygu gündemlerinde ne varsa sağlı sollu çakarlar.  Mesela Gülben Ergen'i takip edin, Mevlana ne demişse yazmakta. Huzuru Mevlevilikte aramış umarım bulmuştur .Biraz da Şems'in karısının gözünden bakmaya çalışsa keşke ama konu bu değildi..Rahmet istemiş..



Boşanmanın devam ettiği bir süreçte , böyle twitter mıydı neydi işte benzer bir yerde "Senden nefret etmiyorum. Ama bir gün benim elimde bir bardak su varken sen yanarsan, o suyu içerim." yazıyordu.



Çocukluğumdaki defter aklıma geldi önce- diyemeyeceğim.  Hmmmmmmm bunu yaparım , yapar mıyım acaba? . Çok NET YAPARIM.  Sana bile isteye , göstere göstere zarar vermem. Ama yanarsan ki en az benim kadar yan dilerim, öylece yan...Böyle de basitim. Ama süperbekaranne  benim gibi olma elbet, 

Aşağıdakilerden birini de seçebilirsin;


Bir an bekle, arkana dön ve unuttuklarını anımsa.. Kaybettiysen ara, kırdıysan af dile, kırıldıysan affet; Çünkü hayat çok kısa.Şemsi Tebrizi

Affetmek güçlüyü daha güçlü yapar. Publilius Syrus

Affetmek, zaferin zekatıdır. Hadis-i Şerif

Affetmek ve unutmak, iyi insanların intikamıdır. Schiller

Affetmenin ne olduğunu yalnız cesurlar bilir, korkaklaırın tabiatında af diye birşey yoktur. Laurence Sterne

Affın en güzeli, hasmını ezmeğe müktedir iken yapılandır. Ömer bin Abdülaziz

Aptalı sık sık affetmek onu ahlaksız yapar. Publius Cyrus

Başkalarını sık sık affet, kendini asla. Syrus

Bir düşmanı affetmek, bir dostu affetmekten daha kolaydır. Mme Dorothe Deluzy

Birinin suçunu affedip bağışladıktan sonra pişman olma, cezalandırdığın zaman sevinme. Hz.Ali r.a.

Hiç kimse, affettiği zaman olduğu kadar yükselemez. Goethe

İntikam alıp da sonunda pişman olmaktansa, affedip de pişman olmak daha iyidir. Cafer b. Muhammed

Kendini affetmeyen bir insanın bütün kusurları affedilebilir. Konfiçyus

Öfkelenmek beşeri bir olaydır, fakat bilahere sakinleşmemek ve affetmemek ayıplanacak iğrenç bir harekettir. Sales

Sayısız günahlarımızı affeden Allah'ın bir kulu olarak, neden bir suçu bağışlamayayım? Kenan Rifa

Zalimleri affetmek mazlumlara zulümdür. Sadi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder