21 Mart 2015 Cumartesi

Küflenmiş

Cuma babasında kalacakken, ev alışverişini yapıyorum, bizim sokakta küçük bir marketten küçük küçük 3 tane koridor var, bize yetiyor.

Mahalleden bir  komşumuz geldi 30 lu yaşlarında , aynı sokaktayız ama bizzat tanımıyorum aşinayım.

"Ya sizden dün akşam bir ekmek aldım, şurdan, köy ekmeği, sabah kahvaltı yaparken bir baktık küflü"

Çok normal bir şikayet. Dinleyen çocukcağız da "kusura bakmayın abla, yanında mı ekmek biz de iade edelim"  dedi.

Sonra kadın ;

-Ya şimdi eşim ekmeği görünce çok sinirlendi, o sinirlenince ben de ekmekte küfsüz yer var mı ona baktım, çoluk çocuk  eşimle kahvaltı ediyoruz kırkyılda bir, öyle ki sucuk, yumurta , herşey var masada, ekmek yok. Ben öyle ekmeğin yenebilecek bir tarafı var mı diye bakarken eşim saçmaladım diye bana kızdı, düşün sabahın köründe eşim kalktı fırına gitti, (bu arada fırın da marketin üst sokağında) Eşim ekmeği de çöpe atmış. Köy ekmeğiydi herhalde, çavdar dı belki de şimdi tam hatırlamıyorum ama eşim çok sinirlendi. 

Sorun ekmeğin küflü çıkması değil, küflü çıkmasından dolayı kadının eşinin yaşadığı ve yaşattığı hayal kırıklığı. Küflenmiş olan kim/ne , bir daha bir düşünsen keşke...



2 yorum: