6 Haziran 2014 Cuma

Sosyalleşmek- sosyal medya teknoloji falan...

Ne kadar çok eleştiriliyor insanların ellerinden cep telefonlarını , ipadleri düşürmemesi. Yeni neslin böyle büyümesi, bunun ne kadar sakıncalı olduğu ile dolu bir sürü laf.. İnsan insanı tanımıyor, duygularını ifade edemiyor falan falan diyorlar...Biz millet olarak duygularını dile getirmeyi beceremiyoruz ki sittin senedir. Kol kırılır yen içinde kalırla başlayan atasözlerimiz var bizim.
Önce yaşı > 55 için bir ön araştırma yaptım .
Cep telefonu olmadığı dönemlerde gençliklerini yaşadılar. Oldukça sosyalleştiler yüzyüze, olabildiği kadar dost, düşman, sevgili, eş, komşu  edindiler. Bu nesil icq ile tanışmadı bile, anlamadı belki. Msn ile ılık ılık akmaya başladılar. Ne olduysa öyle bir devinim ki facebook, whatsup, viber, vine, instagram, hepsini ele geçirdiler ansızın...Eski tanıdıkları arama bahanesiyle başlayan girişimler yeni çevreler edinmeyle devam etti.  
İnsan insana yüzyüze sosyal olmak çokta matah birşey olsaydı , bu nesil sosyal medyaya poposunu dönerdi. Yapmadılar. 
Bu yüzden elinde ipad oynayan çocuğa acıklı gözlerle bakmayın. Zavallı doğada koşamıyor, arkadaşlarıyla konuşamıyor, odasından çıkmıyor, hayatı tanıyamıyor zırvası yapmayın.  O çocuk langur lungur laflarla ne istediğini, ne istemediği, mutluluğunu, mutsuzluğunu öyle bir dile getiriyor ki...Bunu engelleyen teknoloji bağımlılığı değil ..
Belki tam anlatamadım ama , "ipad ama zararlı" diyenler sağ elleriyle facebooktan gerzek paylaşımlarda bulunuyorlar. 
Nasıl anlatsam;
Etle, tırnak arasına girilmez.
Vara yoğa karışmayın. 

6 yorum:

  1. Çocukları bilmem de yaşlıların elinden alınsın o cihazlar :D Geçen sene Acıbadem Maslak Ortopedi bölümünde klasik müzik çalan nezih bekleme salonunda,bacağı sarılı teyzenin hunharca pötçük patlatmasına (Candy Crush) sen de şahit olsaydın hak verirdin bile bana :D Dehşetti. Takma dişler ağzın içinde heyecandan dönüyordu resmen :D

    Oğluma cep telefonu vermiyoruz. Evde tablet yok ama Mersin'de kuzeninin Ipadini bir kez görüp ekranın nasıl değiştiğini öğrendi. 16 aylıktı. Su isterken adını söyleyemiyor ama babasının tuş kilidini nasıl açtığını görmüş ve bir kerede açabildi. Evrim hala devam ediyor. Artık avlanmıyor olduğumuz için kol boyumuz sabit kaldı ama beyin kapasitesi gitgide değişiyor ve bu sebeple biryere kadar uzak tutabiliriz. Sonrası teknolojinin doğal akışı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teyzeyi hayal ettim de :)))
      1 sene sonra tutamazsınız sizin minnoşu..

      Sil
  2. Bu konu da güzel bir yazı http://www.egitimpedia.com/dunya-2/silikon-vadisi-yoneticilerinin-cocuklari-neden-teknoloji-girmeyen-bir-okula-gidiyor
    Paylaşmak istedim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okumuştum o yazıyı Aylin,
      Benim oğlum da karatahtalı, teknolojisiz, bir devlet okuluna gidiyor. Ben teknoloji büyütsün onları demiyorum. Ama bu konforu/alışkanlığı sonradan edinen insanların-yaş itibarıyla- bu kadar eleştirmesini sevmiyorum.

      Sil
  3. Ahkam kesen amcalar teyzeler!
    Siz beyaz şortlu, sandaletli, kahverengi kaprili, sıfır kol tshirten çıkan tonti kollu resimlerini facebooktan paylasınca oluyor ama.
    bişey diyor muyuz? :)
    Brave new world. Yeni dünya düzeni.
    Bu işler artık böyle. Kabul et. Devam et. Motto!

    YanıtlaSil