19 Şubat 2014 Çarşamba

Son tatil

Evlilik bitti bitiyordur.

Arada çocuk var.

Boşanmadan etkilenecek.   Adamı kendin için istemediğine eminsin.

Ama arada çocuk var.

Hadi dedin. Son sarsıntılar arasında , 8 ay önce rezervasyon yaptırdığın tatile gitmeye ikna oldun.

Arabayla.

10 saat süreyle.

Senin arabanla. Kocan kullanırken.

Kaçtığın olayların şehrini bırakıyor ve esas sorunu tatile çıkardığının farkında bile olmayabilirsin henüz.

Tatil yerine 1 saat kala şiddetli bir kavga başlayabilir. Çocuk arabadayken. İlk benzin istasyonuna arabayı çekip aşağı inip daha şiddetli bir kavgaya başlayabilirsin.
Çocuk huzursuzlandığı için zar zor kavgaya es verir , arabayı artık sen kullanabilirsin. Kafanı yola vereceksindir sadece. Hava güzeldir. Çocuk güneş görecektir.

Kavga nedeni önemlidir ama değildir de ,nedenini yazarak/okuyarak kendini yormak istemeyebilirsin şu anda.

8 ay önce ne bok yemeye yanyana duran oteller içinde bunu seçtiğinin farkında olmadan rus-alman turistlerin olduğu yerde odana yerleşebilirsin. 

Ve ikinci akşam yemeğinde yemişim tatili şeklinde bir kavga başlangıcında durursun. Çocuğu alır odaya gidersin.

Odaya geldiğinde yarın sabah otelden ayrılacağını, arabayla ve çocukla yalnız döneceğini söylersin. İtiraz etmez. Edemez.

Sabah erken kalkar, yola çıkarsın.

Mekanda da adamda da sende de çocukta da ne huzur vardır ne ferahlık.

Kırgınlıklarının olağanüstü bir çabayla belki  düzeltilebileceğin bir noktada ayrılma/boşanma kararını sana kocan aldırtmıştır.

Şimdi değil ama sana yaptığı en büyük iyiliğin yanlışlarını şiddetle savunması olacağını anlayacaksın. 
Ve bunun için yine şükredeceksin. 

4 yorum:

  1. ufff ya tahmin edebilirim öle olmuştur.

    YanıtlaSil
  2. 12 yıl beklemek.. hem de bir çocuğa rağmen.aslında olağan.ilk başlarda çocuk olmadığında bekliyorsun.niye mi?
    kurduğun hayaller,birlikte aldığınız eşyalar.verdiğiniz onca yıl emek.flört döneminde ailenizle verdiğiniz sancılı mücadeleler. onun diş fırçasının yanında seninkini görememe ihtimali bile bekletiyo ertelemeni.haa bide anne olma isteği.baba olması için,uygun bi eş bulmak zor geliyor belkide o esnada.yaşım geçiyor yahu,başka kimi bulcam.hem gelen gideni aratırmış diye teslim ediyosun kendini düşüncelerine.sonra çocuklu dönem ve onun etkilenceğini düşünerek kaygılı geçirdiğin kahrolası yıllar.en sıkıştığın anda ondan umut alıyosun.ve sonra bittiğinde.niye daha önce yapmamışım diyorsun.ömür mü..yarılanda bile..daha neyin kavgasını kimle vereceğini bilmeden sürüklenip gidiyosun.hayalinde onun iyi bi evlat olması için çabalarken,birde yıllar önce yaptığın hatanın acısını da katarsak.geri kalan ömür de zaten su gibi akıp gidiyor.Allah tüm annelere sabır versin..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında tüm sorunlar çouk olduktan sonra olgunlaştı. Aile olmak çocukla birlikte oluyor. Çocuktan önce işinde, gücünde, sosyal hayatında , tatillerde olan bir çifttik. Çocuk her ikimizi de dönüştürdü.

      Sil